کد خبر : 154379       تاریخ : 1402/03/07 19:25:14
خوش مصرف های بوشهری پاداش می گیرند/ طلب 350 میلیاردی شرکت برق بوشهر از نهادهای نظامی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خبر داد:

خوش مصرف های بوشهری پاداش می گیرند/ طلب 350 میلیاردی شرکت برق بوشهر از نهادهای نظامی

پیغام: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان این که ۴۷ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف بوشهری پرداخت شده است، گفت: با تدابیری که اندیشیده شده امسال علاوه بر مشترکان تحت الگوی مصرف مشترکان بالای الگوی مصرف نیز پاداش می گیرند.

به گزارش پیغام؛ غلامرضا حشمتی در نشست یکشنبه های پاسخگویی مدیران که در سالن کوثراستاندار برگزار شد در جمع خبرنگاران عبور موفق از پیک تابستان را از دستاوردهای شرکت عنوان کرد و بیان داشت: در سال های گذشته  ناترازی هایی بین تولید و مصرف وجود داشت که منجر به خاموشی ها در فصل تابستان می شد اما  با همت مسولان و صنایع در استان توانستیم تابستان ۱۴۰۱ را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی با بیان این که ۱.۳ درصد از مشترکان برق کشور در این استان هستند، گفت: بیش از ۵۳۳ هزار مشترک برق در سطح استان بوشهر وجود دارد که  حدود ۳ درصد تجهیزات برقی کشور در این استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در پیک مصرف۲.۷ مصرف کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در استان بوشهربیش از ۸۰ درصد مشترکان برق خانگی و ۲۰ درصد مربوط به صنایع است که  از نظر ترکیب مصرف ۷۰ درصد در بخش خانگی و ۳۰ درصد در بخش تجاری، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف هستند.

  

افزایش 4 درصدی فروش برق در استان

حشمتی با بیان این که با اقدامات صورت گرفته  فروش برق در سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته گفت: متوسط فروش برق درکشور ۱۰۰ تومان است در حالی که در استان بوشهر که از استان های گرمسیر محسوب می شود کمتر از ۴۰ تومان برق به فروش می رسد.

حشمتی بیان داشت: در حوزه صنعت ۱۱ درصد فروش انرژی افزایش داشته ایم که این نشان دهنده استفاده بهینه از برق می باشد.

وی به برخی از اقدامات انجام شده شرکت توزیع برق استان بوشهر اشاره کرد و افزود:  نوسازی ۲۵۰ کیلومتراز خطوط برق‌رسانی، برق‌رسانی به خط آبرسانی سیراف - جم پس از ۱۰ سال و تامین برق۶ ایستگاه پمپاژ به طول ۳۴ کیلومتربا ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار، تامین برق ایستگاه پمپاژ حاج مهدی، آب‌شیرین‌کن مپنا وسایر آب‌شیرین‌کن‌های استان، نصب۶۸۱ دستگاه ترانسفورماتورهوایی و اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط از جمله این پروژه‌ها است.

چشم انداز ۱۴۰۵ شرکت توزیع برق با شعار ۸۰۸۰  

حشمتی با اشاره به چشم انداز ۱۴۰۵ شرکت توزیع برق با شعار ۸۰۸۰  بیان داشت: در این چشم انداز تعریف شده است که خاموشی ها  را به ۸۰ دقیقه برسانیم و سرویس نگهداری  و خاموشی ناشی از تلفات حادثه‌ ای  را به ۸درصد و مراجعه حضوری را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به نرخ خاموشی ها دراستان افزود:  در حالی که از زمان شروع طرح  ۱۲۰۰ دقیقه  خاموشی داشتیم سال گذشته با اقدامات انجام شده نرخ خاموشی ها در استان به ۱۷۰ رسیده است در حالی که  هدف گذاری ۱۷۵ بوده است که از این حیث  جز ۱۰ استان برتر کشور و رتبه نخست در میان استان های گرمسیر را داریم.

شتشوی خط گرم بدون خاموشی

وی شستشوی مکرر خط گرم درتابستان را یکی دیگر از اقدامات در کاهش خاموشی ها عنوان کرد و بیان داشت: این طرح از اردیبهشت ماه شروع  و تا پایان مهرماه ادامه دارد و هر ۱۵ روز یکبار با تمام تجهیزات و آب مقطر  بدون خاموشی  شتشوی خط گرم انجام می شود.

وی با بیان اینکه خاموشی ناشی از شرجی در استان به صفر رسیده است. افزود: در بیشتر مواقع نصب پایه های برق در صورتی که خطر جانی برای همکاران نداشته باشد به صورت خط گرم و بدون خاموشی انجام می شود.

  

پاداش به خوش مصرف ها

وی با اشاره به جزییات طرح پاداش به مشترکان برق خاطر نشان کرد: با تدابیری که اندیشیده شده امسال علاوه بر مشترکان تحت الگوی مصرف مشترکان بالای الگوی مصرف نیز از این طرح بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته مصرف برق در استان بوشهر در ساعات قله پیک ( از ساعت ۱۳ تا ۱۸) ۱۰۰ مگاوات کاهش داشته است، اظهار داشت: در همین  راستا سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان پاداش  به مشترکان خوش مصرف برق در بخش‌های خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی این استان پرداخت شد.

حشمتی خاطر نشان کرد : از این میزان پاداش پرداختی، ۳۸ میلیارد تومان به مشترکان خانگی و مابقی به مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح پاداش به مشترکان امسال از اول خردادآغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: نحوه پرداخت پاداش بدین صورت است که مشترکان به ازای هرکیلووات ساعت از ۵۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت می کنند.

وی با بیان این که پاداش مشترکان ماهانه محاسبه می شود، افزود: الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت خواهد کرد و اگر مشترکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان و در پله‌های بعدی ۱۰۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی از وزارت نیرو اخذ می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر بیان داشت: در صورتی که میزان مصرف برق به میزان بیشتری کاهش یابد مشترکین حتی می‌توانند به گونه‌ای مشمول پاداش شوند که هزینه برق سالانه آنها رایگان شوند.

کشاورزان در ازای 5 ساعت خاموشی 19 ساعت برق رایگان دریافت می کنند

مدیرعامل برق استان بوشهر درباره محدودیت برق صنایع در فصل گرما افزود: در بخش صنعت در هفته 12 ساعت در حوزه صنعتی در مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند و هیچ مشکلی در فعالیت آنها ایجاد نمی‌شود. به طوری که هر یک از مشترکان صنعتی در استان یک روز در هفته به جزجمعه باید مصرف برق خود را از ساعت ۱۱ تا ۲۳ کاهش دهند و فرقی نمی‌کند که این اعمال مدیریت در چه روزی از هفته باشد، از سوی دیگر روز جمعه کاملا آزاد هستند و می‌توانند بدون اعمال مدیریت مصرف، فعالیت کنند.

وی به محدودیت برق در حوزه کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت:  بر اساس مصوبه دولت، اگر کشاورزان  در 24 ساعت شبانه روز 5 ساعت پمپ چاه های خود را خاموش کنند  به ازای این خاموشی ها می توانند بقیه ساعت ها برق رایگان دریافت می کنند.

به گفته وی، با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در فروردین تا نیمه اردیبهشت سال جاری مصرف برق در استان به میزان ۷.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است اما در روزهای پایان اردیبهشت و اوایل خرداد با افزایش مصرف برق روبرو بوده ایم.

نصب  ۱۵ هزار کنتور هوشمند در استان

وی با بیان اینکه ۱۸هزار مشترک جدید در استان افزوده شده است، گفت: به طور متوسط هزینه انشعاب برای هر مشترک ۴۰ میلیون تومان است در حالی که عایدی  شرکت توزیع برق ازهرمشترک شهری و روستایی 3 میلیون تومان  است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار کنتور هوشمند در استان نصب شده است، افزود: برای سال جاری نصب ۸ هزار کنتور هوشمند جدید در استان تعریف شده است.

وی برق رسانی به مسکن مهر را از دیگر اقدامات شرکت برق عنوان کرد و بیان داشت:  برای برق رسانی به این مناطق ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حشمتی همچنین بیان داشت: دو نیروگاه برق رسانی پراکنده در شهرک صنعتی ۲ با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان دراستان احداث شده است.

  

طلب350 میلیاردی شرکت برق بوشهر از نهادهای نظامی

وی با بیان اینکه 350 میلیارد تومان مطالبات شرکت برق از مشترکان است، گفت: بیشترین مطالبات این شرکت مربوط به  نهادهای نظامی پایگاه هوایی و دریایی هستند که این رقم معادل یکسال فروش برق به مشترکان است.

حشمتی اضافه کرد:  امسال در قانون بودجه 1402 مصوب شده است اگر دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های آب و برق مصرفی خود  پس از 6 ماه  پرداخت نکنند، طرح‌های برق‌رسانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و میزان بدهی ازحساب آن دستگاه از خزانه برداشت و به حساب شرکت های آب و برق پرداخت می شود.

6500 مشترک غیرمجاز برق در استان

وی در ادامه با بیان این که 6500 مشترک غیرمجاز برق در استان وجود دارد، گفت: بیشتر این مشترکان درحاشیه شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه قرار دارند، این مشترکان سالانه 6 میلیارد تومان از اموال بیت المال را به صورت رایگان مصرف می کنند.

پرداخت خسارت ناشی از برق هفته آینده پرداخت می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر درخصوص پرداخت خسارت نوسات برق به شهروندان بوشهری گفت: با پیگیری‌های  انجام شده ، منابع پرداخت خسارت وارد شده به لوازم برقی خانگی در اثر نوسان ولتاژ و قطعی مکرر برق در تابستان سال ۱۴۰۰ این استان تامین شده است و از هفته آینده خسارت همه مشترکانی که در این زمینه تشکیل پرونده داده بودند، پرداخت می‌شود.

حشمتی افزود: در سال ۱۴۰۰ یک شرکت بیمه طی قراردادی با شرکت توانیرعهده دار خدمت رسانی به ۳۲ میلیون مشترک برق در سراسر کشور شد، اما این شرکت بیمه به تعهدات خود به خوبی عمل نکرد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت خسارت برای نوسان ولتاژ و قطعی مکرر برق از بیمه حذف و اکنون تنها مواردی مثل آتش سوزی، فوت و برق گرفتگی تحت پوشش بیمه قرار دارند. از این رو مشترکان برق بهتر است با نصب دستگاه‌های محافظ از خسارت به لوازم برقی جلوگیری کنند.

وی  درخصوص تغییر ساعت کاری ادارات برای کاهش مصرف برق گفت:  تغییر ساعت کار ادارات از 15 خرداد شروع می شود، امسال به علت عدم تغییر ساعت رسمی کشور، پایان ساعت کار ادارات در ساعت 13  اعلام شده که به معنای همان ساعت 14 پارسال است، از این رو درخواست کرده ایم که ساعت کار ادارات به 12 ظهر کاهش یابد  تا بتوان حداقل در ماههای تیر و مرداد مصرف انرژی در ساعات گرم روز را مدیریت کرد.

 گزارش: صدیقه جمالی 

 

 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=154379

نظـــرات شمـــا