کد خبر : 163342       تاریخ : 1402/08/21 15:00:12
ورزشکاران مدال‌ آور بوشهری حقوق دریافت می کنند/ ورزشگاه شهید بهشتی به ورزش باز می گردد
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر:

ورزشکاران مدال‌ آور بوشهری حقوق دریافت می کنند/ ورزشگاه شهید بهشتی به ورزش باز می گردد

پیغام: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: به ورزشکارانی که دارای مدال‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی هستند و یا حتی شانس مدال هم داشته باشند، حقوق پرداخت می شود.

به گزارش پیغام ؛ یاسر جمالی در نشست با خبرنگاران در یکشنبه های پاسخگویی، با بیان اینکه  حمایت استان از قهرمانان پارآسیایی در کشور بی سابقه بوده است، گفت: به دارندگان ورزشکار پارا آسیایی استان بوشهر مدال نقره 70 میلیون تومان و مدال برنز 50 میلیون تومان جوایز نقدی اهدا شده است.

وی  با بیان این که به  ورزشکاران اعزام شده به مسابقات پاراآسیایی  حقوق پرداخت شده است،گفت: این پرداختی ماهی 4 تا 5 میلیون تومان است و تفاوت در سبک و رشته و نوع اعزام منجر شده تا رقم‌های پرداختی مشابه هم نباشد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: همچنین از استانداری درخواست واگذاری زمین و یا واحد مسکونی در قالب نهضت ملی به این ورزشکاران شد که مورد موافقت  قرار گرفت.

  

جمالی از اشتغال این ورزشکاران خبر داد و تصریح کرد: برای اشتغال این ورزشکاران با پیگیری و حمایت استاندار بوشهر کارگروه تخصصی تشکیل می‌شود تا مشکل اشتغال این ورزشکاران به ویژه مدال‌آوران برطرف شود.

تخصیص ۳۵۱ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های ورزشی در استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ۳۵۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع وابسته به وزارت نفت به طرح‌های مختلف ورزشی استان بوشهر مصوب شد.

جمالی از تصویب اعتبار عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: 201 میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به طرح‌های ورزشی استان بوشهر مصوب شده است.

وی در ادامه به  در تفاهم نامه آموزش و پرورش  برای استعداد یابی و پیکر سنجی دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت:  تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی منعقد شده  تا ورزشکاران که دارای مدال‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی هستند خدمت سربازی آنان تحت پوشش قرار گرفته شود و در زمان خدمت سربازی ورزش حرفه‌ای آنان ادامه داشته باشد تا  آینده این ورزشکاران دچار مشکل نشود.

جمالی با اشاره به تغییر مدیریت مجموعه شهید مهدوی بوشهر افزود: این مجموعه که دارای ارزش۶۰۰ میلیارد تومانی است به دلیل مدیریت ضعیف رها شده بود و آسیب های جدی به این مجموعه وارد شده است که  قرار است بخشی از بودجه را برای تعمیر و بهسازی این ورزشگاه اختصاص داده شود.

وی درخصوص اقدامات حقوقی گفت: در سال جاری موفق شدیم ۶ رای در دعاوی حقوقی و کیفری اخذ کنیم که در این راستا ۳۰ باشگاه به صورت موسسه رسمی شده است، همچنین به ۴۵ فقره املاک اداره ورزش در شهرستان‌های عسلویه، کنگان و جم ورود کردیم و موفق به اخذ دو فقره سند رسمی تک برگ به نام دولت شدیم.

ورزشگاه شهید بهشتی به ورزش بوشهر باز می گردد

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به تعیین تکلیف بزرگترین مجموعه ورزشی استان افزود: ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر حدود ۸۰ سال در حال فعالیت بود درحالی که سند نداشت، اکنون با همکاری ستاد فرمان اجرایی امام و بعد از گذشت ۱۰ سال ازفرایند قضایی تا پایان سال برای این مجموعه ورزشی سند صادر می شود.

وی به  اقدامات انجام شده درحوزه جوانان اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر در این حوزه در رتبه ۳۰ در کشور قرار داشت  که در همین راستا با برگزاری  جشن های ازدواج آسان جوانان از ابتدای سال در استان امیدواریم ۱۵ رتبه صعود داشته باشیم، همچنین یک جشن ازدواج در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه  دستگاه های دولتی نسبت به حوزه جوانان دارای وظایف و اختیاراتی هستند، گفت: متاسفانه بیشتر دستگاه ها از مسئولیتی که دارند شانه خالی می کنند که در همین زمینه در جلسات ستاد ساماندهی جوانان این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص کمک به تشکلات مردم نهاد و سمن افزود: از هر تشکل و سمن که شناسه مالی داشته باشند حمایت می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به این که بوشهر تنها شهر مرکز استان است که خانه جوان ندارد، گفت:  با تلاش ها ورایزنی هایی که معاون جوانان انجام داده اند مبلغ ۵.۵ میلیارد تومان‌ بابت احداث خانه جوان در بوشهر اختصاص داده شد.

کم آبی و تعدد بازی ها علت آسیب به چمن های استادیوم های ورزشی

وی یکی از دلایل آسیب به چمن های استادیوم های ورزشی را کم آبی و تعدد بازی های عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه بوشهر استانی فوتبالی است  تعداد زمینهای چمن متناسب با تیم ها نیست و درحال حاضر در اختصاص زمین چمن به هیات فوتبال مشکل داریم و کار کشیدن زیاد از چمن ها باعث آسیب به آنها می شود.

رسانه های پویش مطالبه گری حمایت صنایع از ورزش را راه اندازی کنند

جمالی در خصوص حمایت صنایع از ورزش در قالب مسئولیت های اجتماعی گفت: در حوزه عمرانی از نفت اعتبارات گرفته ایم اما حمایت شرکتهای خصوصی و پتروشیمی ها از ورزش استان قابل مقایسه با آن ظرفیت ها نیست  مثلا یک صنعت مثل مس کرمان ۱۷ تیم در لیگ دارد  اما ورزش استان با وجود صنایع مستقر این وضعیت را دارند، در همین زمینه از رسانه های درخواست می کنم مطالبه گر عمومی داشته باشند چون با زور من این مطالبه گري انجام نمی شود باید یک موجی از مطالبه گري با پویش حمایت شرکتها از ورزش از طرف رسانه انجام شود تا کمک ها بیشتر شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه «از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی چه میزان به ورزش استان کمک شده است»، گفت: بنده آمادگی این سوال را نداشتم  و در این زمینه اطلاعی ندارم که چه میزان اعتبار اختصاص یافته و مشخصی نیست اعتباراتی که تخصیص داده شده در فرایند مسیولیت های اجتماعی بوده  یا کمک هایی  شورای راهبردی .اما در اعتبارات عمرانی تخصیص خوب بوده است.

نمی توانم درباره انتخابات هیات فوتبال صحبت کنم

جمالی درباره انتخابات هیات فوتبال که نقدهای هم به آن شده است؛ گفت: فرایند ثبت نام مشخص است و اطلاع رسانی شده و عده ای هم ثبت نام کرده اند و ما نمی توانیم بگوییم که اگر کسی عملکرد ضعیفی داشته نباید ثبت نام کند و چون نزدیک به زمان انتخابات است اگر صحبت کنم ممکن است شائبه ای ایجاد شود.

وی ادامه داد: استان در رده های پایه جز سه استان برتر کشور است و اینکه در لیگ برتر یک نماینده‌ای نداریم کاری به هیات فوتبال ندارد و تا منبع مالی نباشد تیم‌ها راه به جایی نمی برند.

مدیرکل ورزش و جوانان در باره ی سرانه فضای ورزشی گفت: سرانه فضای ورزشی در استان ۱.۲۳درصد است که نسبت به میانگین کشوری در رده های بالا قرار دارد.

آخرین وضعیت تیم های شاهین و ایرانجوان از زبان مدیر ورزش استان

وی به آخرین وضعیت تیم های شاهین و ایرانجوان گفت: این دو تیم خصوصی هستند اگر قرار است از دولت حمایت بگیرند باید مدیریت خود را ساماندهی کنند ، علارغم نقدهایی که به مدیریت تیم‌های شاهین و ایرانجوان داریم  اما این دو تیم در الویت ما است و با وجود  مسدود بودن حساب های اداره ورزش به تناسب زمان کمک هایی به آنها شده که بیشتر از سال‌های قبل بوده و بیشتر هم خواهد شد.

جمالی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به  بدهی هایی که تیم شاهین دارد امکان فعالیت برای لین باشگاه وجود ندارد، حتی املاک و اختیارات شاهین در اختیار مالک فعلی این تیم است درهمین زمینه برای حل مشکلات با رئیس دادگستری مذاکراتی انجام شده تا بدهی ها، طلب محاسبه و مسئولیت اماکن  مشخص شود که چقدر باید ورزش استان کمک کند تا شاهین دوباره زنده شود.

وی با اشاره به ورزش دو میدانی گفت: در این حوزه  برنامه ویژه داریم و برای المپیک هدف گذاری شده و مقدمات برای آوردن مربی خارجی فراهم شده که اگر مربی خارجی مستقر کنیم دومیدانی بوشهر قطب دومیدانی کشور می شود.

تیم شاهین تابان وضعیت مالکیت خود را مشخص کند

وی درپاسخ به سوال خبرنگار پیغام درخصوص اینکه« گفته بودید تیم شاهین تابان مشروعیت قانونی ندارد» افزود: سازو کار فوتبال این است تعدادبیشتری از تیم ها درگیر فوتبال باشند و خود فدراسیون در این مورد سختگیری نمی کند اما گفته باید وضعیت مالکیت خود را مشخص کنند درباره شاهین تابان هم این چنین است اگر این صحبت از طرف ما بیان شده به این دلیل بوده که مسؤلان این باشگاه  وضعیت ثبت باشگاه را پیگیر کنند  و مشکل خود رابا شهرداری  حل کنند، این افراد به جای حل مشکل، به اداره ورزش فشارهایی می آورند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=163342

نظـــرات شمـــا