کد خبر : 163384       تاریخ : 1402/08/24 16:25:14
 ۳۶۱  دانشجو معلم در سال تحصیلی جاری فارغ التحصیل شدند
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر:

۳۶۱ دانشجو معلم در سال تحصیلی جاری فارغ التحصیل شدند

پیغام: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از فارغ التحصیلی ۳۶۱ دانشجو معلم در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در مهرماه امسال با توجه به کمبود معلم در مدارس استان در دو مرحله 300 معلم در مقطع ابتدایی جذب آموزش و پرورش شده است.

به گزارش «پیغام» رضا درویشی در نشست خبری در جمع  خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و 435  نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع روزانه در دو پردیس دخترانه و پسرانه است که در کنار این  تعداد مهارت آموز، امسال  175 نفر زیر پوشش برنامه مهارت آموزی قرار گرفته اند و تا دو هفته آینده 75 نفردیگر اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که امسال مجوز پذیرش دانشجو معلم در سه رشته الهیات، علوم اجتماعی و امور تربیتی دریافت شده است، افزود: مرکز تربیت معلم برازجان پس از 20 سال تعطیلی مجدد بازگشایی شد و اکنون با پذیرش 86 دانشجو در رشته های امور تربیتی و ابتدایی شروع به کار کرده و از ترم آینده  40 دانشجو دیگر به این مرکز اضافه خواهد شد.

  

وی با اشاره به اینکه 4 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و بازسازی مرکز برازجان هزینه شده است، گفت: این مرکز در کمتر از 2 ماه با تجهیزات خریداری شده آماده گردید که در همین راستا ۱۲ خوابگاه دانشگاه فرهنگیان برای ۱۳۰ دانشجو  با اعتبار 1100 میلیون تومان آماده شده است.

درویشی با بیان این که اضافه کردن پردیس های دانشگاهی  در دستور کار وزرات علوم نیست و شورای گسترش این اجازه را نمی دهد، گفت: در سال اخیر در هیچ نقطه ای از کشور پردیس های دانشگاهی اضافه نشده است و مرکز تربیت معلم برازجان به عنوان ضمیمه علامه طباطبایی استان است و به دلیل نداشتن کدهای اعتباری، قادر به دریافت اعتبار و جذب نیروی انسانی نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با بیان این که ۳۶۱ دانشجو معلم در سال تحصیلی جاری فارغ التحصیل  شده که از این تعداد 75 نفرغیر بومی و مابقیه بومی هستند، گفت: در مهرماه امسال با توجه به کمبود معلم در مدارس استان در دو مرحله  300 معلم در مقطع ابتدایی جذب آموزش و پرورش شده است. فارغ التحصیلان دبیری اکثرا غیر بومی هستند و درگزینش این فارغ التحصیلان آموزش و پرورش نظر می دهد و دانشگاه فرهنگیان در این مورد دخالتی ندارد.

افزایش 10 برابر اعتبارات دانشگاه فراهنگیان در دو سال گذشته 

درویشی در ادامه خاطر نشان کرد: برای  تجهیز و بهسازی ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر3.5 میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می شود این میزان اعتبار در بودجه سال آینده به 10 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات سرمایشی هزینه شده است، گفت: خوابگاه بنت‌الهدی صدر بوشهر نیز با یک  میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیز شده است که این  طرح  در فضایی به مساحت پنج هکتار قرار دارد.

درویشی با اشاره به این که اعتبارات دانشگاه فرهنگیان در دو سال گذشته 10 برابر شده است، افزود: این اعتبارات در سال 1400، با 700 میلیون تومان اعتبار نسبت به سال قبل  بیش از 2 برابر افزایش داشته که این میزان در سال 1401، به 9 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است، همچنین امسال تاکنون 6 میلیارد تومان هزینه شده و 3 میلیارد تومان دیگر هم تخصیص داده می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به افزایش هیات علمی دانشگاه از 9 نفر به 14 نفر اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه سال جاری 4 نفر دیگر به هیات علمی اضافه خواهد شد که نسبت به گذشته به 100درصد می رسد.

  

تخصیص 500 میلیون تومان برای خرید کتاب  

وی با بیان این که برگزاری بزرگداشت مفاخر و مشاهیر ادبی و علمی استان توسط دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است،افزود: همچنین ماهانه برنامه نقد و بررسی کتاب به همت آقای محمدی باغملایی یکی از اساتید دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان  به صورت منظم در سالن  آمفی تئاتر دانشگاه برگزار می شود.

وی از احداث دو کتابخانه در پردیس دختران و پسران در بوشهر خبر داد و افزود: کتاب از موضوعات مهمی است که در بخش فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان پیگیری می‌شود؛ بر همین اساس برای هفته کتاب امسال هشت برنامه کتاب‌محور در دانشگاه مصوب شد که در این هفته برگزار می شود.

درویشی در ادامه بیان  داشت: در حال حاضر این دو کتاب خانه به دانشجویان و مردم بوشهر خدمات ارائه می دهند، در همین راستا   امسال  2هزارنسخه کتاب خریداری و به منابع این کتابخانه ها اضافه شده است. هفته گذشته مبلغ 500 میلیون تومان برای خرید کتاب برای کتابخانه های دانشگاه تخصیص داده شد.

وی در اداکه تربیت معلم را از مهم‌ترین مأموریت های دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: در این دانشگاه علاوه  بر آموزش دانشجویان روزانه، دوره های آموزشی برای  سرباز معلم ها و معلمان مدارس غیر انتقالی  برگزار می شود که در همین راستا به  5 هزار معلم مدارس غیرانتقاعی آموزش داده شده است.

  

وی توانمند سازی نیروهای آموزش و پرورش را یکی دیگر از ماموریت های دانشگاه عنوان کرد و افزود: امسال کنکور دانشگاه فرهنگیان مستقل برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: جشنواره اقوام با حضور 500 دانشجو معلم از سراسر کشور  در نیمه بهمن ماه به میزبانی بوشهر برگزار می شود.

درویشی از اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: در رشته های ورزشی مقام های خوبی کسب کردیم و در کنار آن برگزاری نشست های تخصصی درحوزه تربیتی ، کارگاه آموزشی علوم تربیتی ، جشنواره قرآن و عترت ، طرح معراج و بزرگداشت تخصصی در حوزه اجتماعی و سیاسی از دیگر برنامه های فرهنگی برگزار شده بود.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=163384

نظـــرات شمـــا