کد خبر : 163622       تاریخ : 1402/09/11 12:07:59
صادرات بیش از 20 میلیون تن انواع محصولات از گمرکات استان بوشهر
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

صادرات بیش از 20 میلیون تن انواع محصولات از گمرکات استان بوشهر

پیغام: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از 20 میلیون تن انواع محصولات از طریق گمرکات استان به ارزش 7 میلیارد و 501 میلیون دلار طی 8 ماهه سال 1402 خبرداد.

 

به گزارش «پیغام» به نقل از  روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ؛ مهدی صفوی در حاشیه هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به صادرات با احتساب میعانات گازی افزود : بالغ بر 20 میلیون و 452 هزار تن کالا از طریق بنادر استان صادر شده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است .

مهدی صفوی عنوان کرد: استان بوشهر نقش مهمی در تولید محصولات مختلف در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آبزیان، مواد معدنی و صنایع دستی دارد.

وی بیان کرد : در 8 ماهه امسال بدون احتساب میعانات گازی افزون بر 20 میلیون و 232 هزار تن کالا به ارزش حدود 7 میلیارد و 384 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت : عمده کالاهای صادراتی استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی، سبزیجات و صیفی‌جات بوده است.

وی بیان کرد: محصولات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ویتنام، قطر، نیجریه صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در 8 ماه امسال افزون بر 409 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 409 میلیون دلار وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

وی عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر را شامل قطعات و تجهیزات موتورسیکلت و خودرو سواری، پارچه، بلبرینگ، لاستیک، موز، چای، الکترو موتور بوده است که بیشترین سهم از کشورهای امارات متحده عربی، چین، روسیه، فیلیپین، هند، جمهوری کره، ژاپن، ترکیه، سریلانکا وهنگ کنگ می باشد .

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=163622

نظـــرات شمـــا