کد خبر : 165615       تاریخ : 1402/11/15 10:02:30
غرش یوزهای پارس در جوار خلیج فارس، این بار هم پای بوشهری‌ها در میان بود

غرش یوزهای پارس در جوار خلیج فارس، این بار هم پای بوشهری‌ها در میان بود

یوزهای پارس با غرشی مثال زدنی در دیداری انتقامی و به روایتی فینال زودرس جام ملت‌های آسیا، چشم بادامی‌ها را به زانو درآوردند.

عبدالصمد شهریاری

یوزهای پارس با غرشی مثال زدنی در دیداری انتقامی و به روایتی فینال زودرس جام ملت‌های آسیا، چشم بادامی‌ها را به زانو درآوردند.

 تیم ملی فوتبال ایران که در دیدار با سوری‌ها به یک باره پس از دریافت گل تساوی و اخراج طارمی در دقایق پایانی در شوکی ناگهانی فرو رفت  در نهایت توانست در ضربه‌های پنالتی به جمع هشت تیم برتر جام راه‌ یابد.

در دیدار با سوریه که با اخراج طارمی بازیکن ارزنده بوشهری تیم ملی، اشک‌های این بازیکن میل بند آمدن نداشت انجا که حتی با صعودی شیرین اشک‌های سراسر غیرت، تعصب و شوق ستاره بوشهری ادامه یافت تا توجه فوتبال دوستان را به خود معطوف کند.

اما این پایان ماجرا نبود و شیران پارس باید یک ۹۰ دقیقه حساس را در نبود بازیکن موثر خود سپری می‌کردند.

فوتبال دوستان ایرانی‌ از ته دل اضطراب و استرس این را داشتند که نکند در غیاب بازیکن فرصت طلب بوشهری و ناکامی مهاجمان، حسرت و داغ محرومیت طارمی برلبر ژاپن دوچندان شود.

با آغاز بازی و از دست رفتن چند موقعیت گلزنی تیم ملی بیم آن می‌رفت که قفل دروازه ژاپن تا پایان بسته بماند که در این گیر و دار و در غفلت مدافعان به یکباره دروازه تیم ملی فرو ریخت.

در ادامه بازیکنان تیم ملی ایران با شور و عطش بیشتری آهنگ دروازه ژاپن کردند ولی ملی پوشان ایرانی با شکست راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم یا به عبارتی نیمه مربیان، ایران سراسر حمله شد تا بارقه‌های امید و بازگشت دوباره در دل فوتبال دوستان زنده شود.

در یکی از حمله‌های زهردار بازیکنان با غیرت ایرانی سردار آزمون با پاس گلی تماشایی محمد محبی بازیکن بوشهری تیم ملی را در موقعیت گلزنی قرار دارد تا ژاپنی آمال و آرزوهای صعود به نیمه نهایی را کمرنگ ببینند.

این گل پایان کار ستاره خلاق بوشهری نبود و این بازیکن توانست در نمایشی خیره کننده با هم‌تیمی‌های نقشی سازنده برای صعود ایفا کند.

پنالتی دقیقه پایانی وقت اضافه تیر خلاصی به چشم بادامی‌ها بود تا تیم ملی با صعود به مرحله نیمه‌نهایی، دل میلیون ها ایرانی را شاد کند.

به دنبال این بازی درخشان ملی پوشان محمد محبی توانست به عنوان برترین بازیکن میدان لقب بگیرد تا با شور و شعفی دوچندان پیروزی غرورآفرین شیران پارس را جشن بگیرند.

به فاصله تنها چند ثانیه پس از سوت داور در مسابقه انتقامی و نفس‌گیر برابر ژاپنی‌ها، بوشهری‌ها با داد و هوارهایی در خانه و کاشانه و بوق‌هایی ممتد در خیابان این صعود شیرین‌ را جشن گرفتند.

با وجود سرمای سوزناک حاکم بر بوشهر شماری از موتورسواران جوان با رژه موتوری خود را در جشن پیروزی ملی پوشان سهیم کردند.

حالا ایران شانس بیشتری دارد تا با فاصله گرفتن از دو بازی حساس در چهار روز با یک ریکاوری مناسب و با همراه با طارمی دیگر ستاره تاثیرگذار بوشهری به مصاف یکی از تیم‌های زاپن یا ازبکستان برود.

منبع/ ایرنا


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=165615

نظـــرات شمـــا