کد خبر : 167568       تاریخ : 1403/01/21 08:58:14
تلخی خُلق به اَبرار نچسبد شیخا

تلخی خُلق به اَبرار نچسبد شیخا

تاریخ علی را به عدالت و محمد را به خُلق نکو می شناسد و چه ناروایی بیش تر از این که عادل را «گوشت تلخ» خوانی و إِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ را نیز هم، آن هم به گونه ای که بگویی یک نفر برای خود و علی نگذاشت و این ویژگی موجب شد١٣ سال دوران تبلیغ بعثت به طول انجامد !!؟؟؟

رسول سعادت نیا - وکیل پایه یک دادگستری

هنوز بر پیکر جامعه زخم یغمابری باور دیار به تیغ تصاحب بیت المال با داعیه جعل امضاء متولی حوزه توسط معتمد وی که با وجود اثر انگشت ایشان ذیل سند رسمی زهی تناقض آشکار دارد، التیام نیافته و جامعه در انتظار برخورد قانونی با چنین کارگزار است؛ ضربه ای سنگین تر ز پهنای باند رسانه ی فراگیر صادر و بر پیکره باور و باورمندی این سامان اصابت کرد و مانده ایم در این همه بحران های پیاپی کز زمین و زمان بر این خاک آوار می شود و هر لحظه شاهد ناشادی و تلخ کامی شهروندان در لگام گسیخته تورم و بی تدبیری است چه باید گفت و چه باید کرد...!؟

تاریخ علی را به عدالت و محمد را به خُلق نکو می شناسد و چه ناروایی بیش تر از این که عادل را «گوشت تلخ» خوانی و إِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ را نیز هم، آن هم به گونه ای که بگویی یک نفر برای خود و علی نگذاشت و این ویژگی موجب شد١٣ سال دوران تبلیغ بعثت به طول انجامد !!؟؟؟

صحبت های پناهیان درباره پیامبر (ص) و امام علی (ع)

براستی اگر چنین سخنی را غیر خودی گفته بود مجالی برایش باقی می ماند تا دوباره بر منبر رسانه ملی رود و در توجیه نسبت ناروای رفته به پیام آور اخلاق و نامور عدالت، متوسل به حرف های خلاف واقعی که نه تنها توجیه کننده آن کلام ناشایست نبود که بیانگر ناراستی گوینده است، شود که اگر به خبط وخطا گفته می بود به توبه و انابه متوسل می شد تا به توجیه و ادعا و اتهام به منتقدان و فرافکنی در آنچه گفته است ....!؟؟؟ کلامی که می تواند مشمول قسمت پایانی ماده ۵١٣ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات) قرار گیرد.

آری محمد و علی اهل باندبازی و خودی و غیر خودی نبودند و راست کرداری و برابری و مساواتشان، خصومت حریصان را بر می انگیخت، نه آن صفت ناروایی که واعظ آنتن زنده بر ایشان روا داشت که از صفت «گوشت تلخی» در هیچ قاموس و فرهنگ نامه ای معنای مثبتی بر نمی آید.

از خود باید پرسید اگر این سخن توسط فردی خارج از گروه حاکم سیاسی بیان شده بود اینک رسانه های وابسته به این گروه چه ها که در بوق و کرنا نکرده بودند و چه کفن پوشانی که به راه نیفتاده بودند!؟

برخوردی که با اساتیدی چون هاشم آقاجری شد و بازیگران و مجریانی که ممنوع التصویری شدند در ذهن جامعه باقی است و روا نیست شاهد دوگانگی در رفتار باشیم رفتاری که در سیره محمد و علی وجاهتی نداشته و زیاده خواهان و متقاضیان تبعیض را بدین سبب بر ایشان خصومت بود.حکمرانی که برادر خود عقیل را در خواهش برای سهم بیشتر از بیت المال، آهن تفتیده جواب بود و کیفر کارگزاران متخلف را اولویت و اهمیت بی شمار قائل بود.

کاش از سیره ی حکمرانی او، پیروی کرده و به جای توجیه رفتارهای خلاف کارگزارانی که با رفتار قانون شکنانه خود دامن حکمرانی را آلوده کرده اند؛ به حکم قانون، تحت پیگرد و کیفر قرار داده و آبی بر التهاب جامعه ی خسته از زخم ها واعظان کج رفتار و زاهدان ریا پیشه فرو می نشاندیم که در سیره محمد و علی به هنگام مواجه با قانون شکنان؛ «برخورد مومنانه»، کیفر سخت تر کارگزاران و نزدیکان نسبت به دیگر هنجارشکنان است. که برخورد شدید با اینان بسی بازدارنده و به سلامت جامعه کمک می کند. و گواه این مدعا، آوازه علی به عدالت بر تارک تاریخ و عطش بشریت به شیوه حکمرانی و عدالت اوست.

پانوشت:

🔷 به نقل از حقوقدان و روزنامه نگار کامبیز نوروزی در سایت تابناک ذیل تیتر ( جزئیات تازه از پرونده زمین خواری ازگل) : «..در سند واگذاری زمین فروشنده مدرسۀ علمیۀ امام خمینی به مؤسسۀ پیروان اندیشه‌های قائم که منتشر شده است، اثر انگشت آقای کاظم صدیقی وجود دارد. امضا نیست که جعل شده باشد. طبق مفاد سند ایشان شخصاً در دفترخانه حاضر شده است و نامی از کسی به عنوان وکیل او در سند وجود ندارد؛ بنابراین آقای صدیقی در ۱۶/۹/۱۴۰۲ می‌دانسته که مؤسسه‌ای به نام پیروان اندیشه‌های قائم با سهامداری خود و دو پسرش وجود دارد و ادعای عدم آگاهی اصلاً مردود است.»

‏https://www.tabnak.ir/fa/news/1228888/

🔷 تیتر اول روزنامه همشهری در چهارم فروردین ١۴٠٣:« برخورد مومنانه در ماجرای آقای صدیقی»

🔷 حجت الاسلام علیرضا پناهیان دربیست و ششمین سحر از برنامه تلویزیونی «ماه من»در شبکه ٣ : «...از این بدتر وضعیتی بود که رسول خدا به وجود آورد ، رسول خدا(ص) هم نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی(ع) نگه‌داشت، فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود و امیرالمؤمنین گوشت‌تلخ. همه می‌دانستند ایشان وقتی خشن بود و به رسول خدا شکایت می‌کردند، پیامبر می‌فرمود؛ "از علی‌بن ابی‌طالب شکایت نکنید، إنّه خَشن فِی ذات الله؛ او در راه خدا خشونت دارد."، رسول خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد، خیلی‌ها را تارند؟ سیزده سال که طول کشید، به‌خاطر همین گوشت‌تلخی بود، »

🔷 معنای گوشت تلخ در فرهنگنامه ها:

لغت‌نامه دهخدا:گوشت تلخ . [ ت َ ] (ص مرکب ) بداَدا. بدگوشت. نچسب . بدعنق . بدخلق .

واژگان عامیانه (لام تا کام) : به آدمهای بد قلق با قیافه ای نچسب میگن.. چیزی که از مزه ی تلخی میشه احساس کرد.. در برخورد با این جور آدمها هم همون مزه رو میده.. ترجیح میدی با این جور آدما روبرو نشی.گوشت تلخی کردن به معنی بد تا کردن.مثلن میگن یارو چقد گوشت تلخی میکنه نمیشه باهاش حرف زد..

فرهنگ معین: (تَ) (ص مر.) (عا.) بداخلاق، بدمعاشرت.

فرهنگ عمید:بدخو، بدخلق

🔷 ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدیقه طاهره (س) اهانت نماید اگر مشمول حکم‌ ساب ‌النبی باشد اعدام می ‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=167568

نظـــرات شمـــا