کد خبر : 168970       تاریخ : 1403/02/07 14:25:16
هلدینگ خلیج فارس از استان بوشهر حمایت ویژه کند
امام جمعه برازجان

هلدینگ خلیج فارس از استان بوشهر حمایت ویژه کند

امام جمعه برازجان شهرستان دشتستان گفت: سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج می شود در حالی که باید از استان میزبان خود( بوشهر) حمایت داشته باشد.

به گزارش «پیغام»؛ حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محروم هستند سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید در استانی دیگر هزینه شود.

وی بیان کرد: با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیربرخوردار واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: در شرایطی که شهرستان‌های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

مصلح ادامه داد: از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود جلوی این ظلم و تبعیض را بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بزرگداشت روز کارگر تصریح کرد: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

مصلح عنوان کرد: چشم‌انداز پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی باید ارتقا یابد که در این رسالت خطیر کارگران زحمتکش جامعه نقشی مهم و راهبردی دارند.

وی افزود: تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت به خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه برازجان همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری تاکید کرد: اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین است و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، آن‌گاه خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم افزود: از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است.

مصلح اضافه کرد: حق معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند علاوه آموزش به پرورش انسان‌ها هم نائل شود.

وی همچنین با اشاره به روز شوراها تاکید کرد: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و حضور در صحنه‌ها به اوج رساند.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: ۱۰ اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال توسط شاه عباس صفوی روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

مصلح بیان کرد: قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=168970

نظـــرات شمـــا