کد خبر : 98282       تاریخ : 1397/01/20 13:56:12
 قایقران پیماینده خلیج فارس در بوشهر استقبال شد+عکس

قایقران پیماینده خلیج فارس در بوشهر استقبال شد+عکس

پیغام:قایقران بوشهری که قصد دارد طول خلیج فارس را پارو بزند روز دوشنبه همزمان با 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای وارد بندر بوشهر شد و در آیینی مورد استقبال مدیران این استان قرار گرفت.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طرح پیمایش طول خلیج فارس که با حرکت قایقران بوشهری از محل یادمان شهدای همیشه پیروز عملیات والفجر 8 در اروند کنار استان خوزستان آغاز شده از جمله طرح های سازمان بنادر و دریانوردی و کمیته ورزش آن در حوزه ورزش های آبی است.

نورالله اسعدی افزود: این طرح که با عنوان 'ولایت تا ولایت ' نام گذاری شده از میلاد حضرت علی(ع) آغاز و تا نیمه شعبان میلاد امام زمان (عج) تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی این طرح ارزشمند را پشتیبانی کرده و در این ارتباط مهم ترین اقدام صورت گرفته که تامین ایمنی بود با استفاده یک فروند شناور چند منظوره از بندر خرمشهر محقق شده است.
قایقران بوشهری پیماینده طول خلیج فارس در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: هدف از این حرکت که با شعار 'همراه با ولایت از کالای ایرانی حمایت' آغاز شده، پاسداشت نام همیشگی خلیج فارس است.

مجید غریبی گفت: طبق برنامه زمان بندی شده حرکت خود را همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) از یادمان شهدای اروند کنار در استان خوزستان آغاز و تا جزیره هرمز در استان هرمزگان به مسافت حدود یکهزار و 200 کیلومتر به پایان خواهم رساند.
وی ادامه داد: در ادامه مسیر خود 10 اردیبهشت ماه امسال در روز ملی خلیج فارس در جزیره هرمز خواهم بود و 11 اردیبهشت نیز همزمان با جشن میلاد امام زمان (عج) این سفر را در یادمان شهدای بندرعباس به پایان خواهم رساند.
غریبی اظهارکرد: از سال 1374 فعالیت خود را در رشته قایقرانی آغاز و برای پیمودن این مسیر تمرینات سخت و فشرده ای را متحمل شدم.

وی گفت: قبل از پیمودن طول خلیج فارس در سال 1392 همزمان با روز ملی مبارزه با استعمار پیر انگلیس که مصادف با اولین اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری بود با شعار 'زیرسایه ولایت ' از نماد مقاومت تا تپه رشادت بوشهر و در اردیبهشت سال 1393 از جزیره خارگ تا بوشهر با شعار 'از حرم فرزندان خمینی (ره) تا ضریح خیمه گاه علمدار حسینی ' پارو زدم.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98282

نظـــرات شمـــا