کد خبر : 111527       تاریخ : 1398/09/12 10:30:14
 ۲ واحد صنعتی تولیدی در استان صادر کننده نمونه ملی شدند

۲ واحد صنعتی تولیدی در استان صادر کننده نمونه ملی شدند

پیغام: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در آئین بزرگداشت روز ملی صادرات ۲ واحد صنعتی تولیدی پتروشیمی آریاساسول و زاگرس از این استان به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شدند.

به گزارش «پیغام»؛ سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت پلیمر آریا ساسول با بهره‌مندی از امکانات روز و پیشرفته دنیا، دارای واحدهای الفین، پلی اتیلن سبک، متوسط و سنگین  است که نقش مهمی در تامین نیاز داخلی و صادرات انواع محصولات دارد.

وی بیان کرد: شرکت پتروشیمی زاگرس نیز در راستای اجرای پروژه‌­های عظیم پتروشیمی تاسیس شده و متانول تولیدی این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

حسینی ادامه داد: استان بوشهر با تولید انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، معدنی، شیلاتی و صنایع مختلف در عرصه تولید و صادرات جایگاه مهمی در کشور دارد.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۳۷۲ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۹۸۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

حسینی بیان کرد: حجم صادرات با احتساب میعانات گازی صورت گرفته از گمرکات  استان بالغ بر ۱۳ میلیون و ۲۳۷ هزار تن کالا به ارزش حدود چهار میلیارد و ۴۳۷ میلیون دلار بوده است‌.

وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات  است.

حسینی ادامه داد: این محصولات به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، قطر، برزیل، عراق، پاکستان و ترکیه صادر شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین حجم  صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۷۹ درصد و از نظر ارزشی ۹۰ درصد از حجم صادرات با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=111527

نظـــرات شمـــا