کد خبر : 125093       تاریخ : 1400/01/10 12:30:16
 نجات چوپان گرفتار در کوه‌های کردلان دشتی با بالگرد اورژانس

نجات چوپان گرفتار در کوه‌های کردلان دشتی با بالگرد اورژانس

پیغام: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نجات مرد چوپان در کوه‌های صعب‌العبور کردلان دشتی با بالگرد اورژانس ۱۱۵ بوشهر خبر داد.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر عبدالرحیم دادجو در این خصوص گفت: بعدازظهر روز ۹ فروردین‌ماه با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شد و تقاضای کمک کردند.

وی تصریح کرد: جوانی ۳۵ ساله که در کوه‌های کردلان دشتی گوسفندانش را به چرا برده بود، دچار حادثه سقوط می‌شود و بیش از ۱۵۰ متر به پایین دره می‌افتد.

دکتر دادجو اظهار داشت: تکنسین‌های اورژانس خدارحم نویدکیا و روزبه دهباشی بلافاصله توسط بالگرد به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه برای پیدا کردن مسیر توسط بالگرد مردم آتش روشن کردند، در این شرایط تیم پرواز و تکنسین‌ها فقط به نجات جان آن مرد جوان فکر می‌کردند و به سختی فرود آمدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بوشهر اظهار داشت: وقتی تکنسین‌ها بالای سر مصدوم رسیدند، سریعاً سر و گردن مصدوم فیکس شد و مصدوم را روی برانکارد قرار دادند، با اقدامات به‌موقع درمانی جان مصدوم را نجات دادند و به مرکز درمانی برای ادامه درمان منتقل شد.

دکتر دادجو ادامه داد: شرایط جوی خوب یا بد، مسیر آسان یا صعب‌العبور، خطر سقوط و هر شرایط دیگر نمی‌تواند از گذشت و فداکاری کادر درمان ذره‌ای کم کند، حال این عشق است یا کار باید مردم قضاوت کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این مأموریت سخت کادر پرواز کاپیتان ناصر جلیلی و کاپیتان سید سجاد حسینی خاییزی در کنار آقای خدارحم نویدکیا و روزبه دهباشی حماسه‌ای دیگر در تاریخچه اورژانس ۱۱۵ بوشهر به ثبت رساندند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=125093

نظـــرات شمـــا