کد خبر : 131204       تاریخ : 1400/07/03 09:48:14
 دستگاه‌ها در شناسایی و جمع آوری مستندات درخصوص مفاسد اقدام کنند

دستگاه‌ها در شناسایی و جمع آوری مستندات درخصوص مفاسد اقدام کنند

پیغام: رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: دستگاه‌ها باید در شناسایی و جمع آوری مستندات درخصوص مفاسد اقدام کنند تا زمینه برخورد قاطع دستگاه قضائی فراهم شود.

به گزارش «پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تکریم و معرفی رئیس دادگستری شهرستان گناوه، پیشگیری از وقوع جرم را در اولویت دستگاه قضا در استان بوشهر عنوان کرد و افزود: تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

او افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، روحانیت و ائمه جمعه و جماعات برای پشگیری از جرایم به عنوان اولویت کاری در گناوه در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، افزایش کیفیت ارائه خدمت، بهبود رفتار با مراجعان را از اهداف دستگاه قضائی عنوان کرد و ادامه داد: رسیدگی فوری به امور مردم از موارد بسیار مهم و حق مردم و تکلیفی برعهده دستگاه قضائی است.

جمادی با تاکید بر لزوم توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تاکید کرد: استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.

او استفاده از پابند الکترونیک را موجب کاهش جمعیت کیفری دانست و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حضور فرد زندانی در کانون خانواده و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین بیان کرد: دستگاه قضائی استان روند مقابله با مفاسد، برخورد جدی و بدون اغماض با مخلان و مفسدین و رسیدگی سریع، قاطع و بدون اغماض به پرونده‌های این حوزه را در اولویت امور کاری خود قرار داده است.

جمادی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید در شناسایی و جمع آوری مستندات در خصوص مفاسد مختلف اقدام کنند تا زمینه برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضائی فراهم شود.

او با اشاره به جایگاه شایسته شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در جامعه گفت: از فرصت‌های موجود در شورای حل اختلاف استفاده شود تا پرونده‌های قضائی زودتر به سرانجام برسند، یا تشکیل نشوند و یا پرونده دیگری به دنبال نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: برای حفظ و دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت با پدیده زمین‌خواری، ویژه خواری و رانت‌خواری برخورد می‌شود.

امام جمعه گناوه نیز به فساد ستیزی در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: برخی ذهنیت‌هایی که در گذشته درباره دستگاه قضائی وجود داشت با توجه به برخورد‌ها و اقدام‌هایی که صورت گرفت به مراتب خیلی کمتر شده و به صفر نزدیک شده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مطالباتی که از قوه قضاییه دارند اشاره نمود و گفت: اجرای سند تحول قضایی، قضاوت قضات و اتقان آرا، امید آفرینی، ملجا و پناهگاهی برای احقاق حق مردم و مطالبات دیگر که از منویات مقام معظم رهبری است و ان شاالله بتوانیم سرلوحه امور خود قرار دهیم.

امام جمعه گناوه افزود: خوش اخلاقی و در بین مردم و با مردم بودن از خواسته‌های است که مردم از دستگاه قضایی دارند واگر قاضی عادل، شجاع، مستقل و خوش اخلاق باشد موجب امید واری آن‌ها می‌شود و باتوجه به اینکه دشمن یاس و نا امیدی را در بین مردم تزریق می‌کنند وظیفه ما امیدو وار کردن مردم و حل مشکلات آنهاست.

حجت الاسلام  رکنی حسینی تاکید کرد: اگر مردم به مسایل حقوقی اگاهی داشته باشند کمتر دچار مشکلات حقوقی می‌شوند.

در این آیین از زحمات حسن فیروزاردکانی رئیس دادگستری و احمد رضا دامی دادستان پیشین گناوه قدردانی شد و احمدرضا دامی به عنوان رئیس دادگستری و سید حسین مسلم نژاد به عنوان دادستان این شهرستان معرفی شدند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=131204

نظـــرات شمـــا