کد خبر : 163438       تاریخ : 1402/08/29 17:10:14
کتابداران باید خود کتابخوان باشند

کتابداران باید خود کتابخوان باشند

پیغام: معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‎های عمومی کشوربا بیاناین که کتابخوانی یک فریضه است که کتابداران باید به توسعۀ آن همت بورزند، گفت: کتابدران باید خود کتابخوان باشند تا بتوانند مخاطبان کتاب را بیشتر به کتابخانه‌ها جذب کنند.

 به گزارش «پیغام»؛  به نقل از روابط عمومی ، سیدباقر میرعبداللهی در آیین تجلیل از آئین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان بوشهر،  با تبریک روز کتابخوانی و کتابدار و محکوم کردن کودک‌کشی و جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه گفت: کتابخوانی یک فریضه است که کتابداران باید به توسعۀ آن همت بورزند. کتابخوانی مانند تربیت دینی است که در ابتدا فرد وظایف دینی خود را تقلید می‌کند و بعد که به مقام شناخت و تشخیص رسید، معنای آن را درک می‎کند.

میرعبداللهی افزود: متاسفانه برخی از کتابداران هستند که کمتر کتاب می‌خوانند و توجیه‌شان هم این است که وقت کافی ندارند! اینجا من مقام معظم رهبری را مثال می‌زنم که با وجود کمبود وقت اما هرگز از کتاب خواندن غافل نمی‌شوند. بنابراین کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید برای کتاب خواندن وقت بیافرینند.

وی تأکید کرد: وقتی که می‌گوییم کتابخانه یک پناهگاه و پایگاه فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه در مناطق روستایی است که کودکان رنگ کتاب را کمتر می‌بینند، این شعار نیست، بلکه وظیفه‌ای است که کتابداران باید به آن اهتمام بورزند و باید خود کتابخوان باشند تا بتوانند مخاطبان کتاب را بیشتر به کتابخانه‌ها جذب کنند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=163438

نظـــرات شمـــا