کد خبر : 98323       تاریخ : 1397/01/21 14:52
لزوم مراقبت کاربران اینترنتی از دانلود در فضای مجازی
رئیس‌پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد

لزوم مراقبت کاربران اینترنتی از دانلود در فضای مجازی

پیغام: رئیس‌پلیس فتا استان بوشهر گفت: کاربران اینترنتی مراقبت از دانلود در فضای مجازی را در ذهن داشته تا اسیر سودجویان با اعمال مجرمانه نشوند.

به گزارش «پیغام» مهدی قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه روزافزون دنیای مجازی و گره‌ خوردن زندگی امروز افراد با این فضا، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تغییر سبک‌زندگی افراد جامعه و گرایش به دنیای‌مجازی، امنیت‌ دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: بی‌احتیاطی، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری مانند از بین‌رفتن همیشگی زندگی دیجیتالی، اطلاعات شخصی یا ضررهای هنگفت مالی را به همراه داشته باشد که یکی از همین بی‌احتیاطی‌ها، دانلود نرم‌افزارهای گوناگون از سایت‌ها و کانال‌های متفاوت است.

رئیس‌پلیس فضای‌ تولید و تبادل اطلاعات استان‌بوشهر(فتا) با تاکید به کاربران‌اینترنتی در مراقبت از دانلودهای خود در فضای‌مجازی، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو با بیان مطالب اغواکننده و جذاب در بعضی از سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه های اجتماعی به دنبال ترغیب کاربران برای انجام هدف مجرمانه خود هستند که در همین خصوص، اقدام به ارسال و نصب بدافزار برای گوشی‌های هوشمند می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: این افراد با استفاده از بدافزارها، کنترل گوشی تلفن‌ همراه قربانی را در دست گرفته و می‌توانند قابلیت‌های کلیدی تلفن‌ همراه را در اختیار بگیرند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات مخرب در این گونه بدافزارها در دست‌گرفتن کنترل اینترنت، تماس و پیامک‌های گوشی کاربراناست.

رئیس‌ پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: این افراد بدون اطلاع، مجوز اتصال به اینترنت را به صورت کامل در اختیار فرد مجرم قرار داده و امکان خواندن اطلاعات مربوط به خصوصیات دستگاه، دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی، پیام‌ها و ارتباطات فضای‌مجازی کاربر و همچنین امکان ارسال پیامک و تماس با افراد مختلف با هویت مجازی کاربر را فراهم می‌کند.

وی افزود: بسیاری از توسعه‌دهندگان فایل‌های ویروسی و مخرب،  فروشگاه‌ها و مارکت‌های غیررسمی اندروید و سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های‌اجتماعی را انتخاب می‌کنند، بنابراین کاربران اینترنتی باید بسیار هوشمندانه از فرصت‌های این فضا استفاده کنند و اسیر دام‌های مجازی نشوند.

قاسمی یکی از مهم‌ترین اقدامات در برقراری امنیت دیجیتالی را استفاده از فایروال و آنتی‌ویروس مناسب دانست و تصریح کرد: کاربران سعی کنند، نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از منابع رسمی، مورد اطمینان و امن دانلود کنند و سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس موجود در سیستم خود را نیز به صورت مداوم به‌روزرسانی کرده و اطمینان یابند که از نسخه به‌ روزشده‌ نرم‌افزار، استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: از فایل­‌هایی که برای شما مهم هستند و در صورتی که کامپیوتر و تلفن‌همراه شما دچار مشکل شود، نیاز به بازگردانی آنها دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

وی اظهار داشت: کاربران‌اینترنتی در صورت مشاهده با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا تماس با شماره تلفن‌های 2187669 و 2187632 گزارش و در مسیر برقراری امنیت در فضای‌مجازی همگام و همراه پلیس شوند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98323

نظـــرات شمـــا