کد خبر : 100790       تاریخ : 1397/03/30 10:24:20
گفتا ز که نالیم
سخنی با منفی گرایان داخلی که گل پیروزی تیم ملی کشورمان را زیر سئوال بردند

گفتا ز که نالیم

حسین حشمتی

درست ازشبی که بازی ایران و مراکش درجام جهانی فوتبال یک به صفر به نفع ایران اعلام شد و درحالی که موج شادی مردم در سراسر کشور به اوج رسید، متاسفانه عده ای منفی نگر که نمی خواستند ونمی خواهند شاهد خوشحالی وامیدواری مردم وبه ویژه جوانان باشند دست به کار شدند و با ساختن انواع جوکهای مخرب سعی کردند و می کنند تا این شادی وجشن های ناشی از آن را به کام هموطنانمان تلخ سازند.
برخورد خصمانه منفی نگران داخلی با این پیروزی غرور انگیز توسط اشخاص وگروههای سرشناس دراستان کلید خورد تاآنجا که با بازنشر یا تولید جوک های مغرضانه، خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب رسانه های خارجی ریختند تا با مستمسک آن ادبیات بی خردانه، آن پیروزی خداداده را زیر سئوال ببرند و مدعی شوند که خود ایرانی ها هم بردشان را قبول ندارند.
این برداشت منطقی از آنجا ناشی می شود که در گروه های فضای مجازی به شوخی وجدی،گل به خودی بازیکن مراکشی را تلویحا نتیجه لابی گری پشت پرده دانستند، آنجا که کاربری به طنزنوشت،روزبعد ازاین اتفاق، یکی از بازیکنان تیم ایران از فوتبالیست مراکشی پرسید،کسی مثل خودت در تیم... سراغ نداری؟ دیگری این موفقیت را گل شانس خواند و عزیزتر از جانی پایش را ازاین هم فراتر نهاد و ملت شریف ایران را مشتی مردم فلک زده نامید!؟
این داوران ناآگاه و دیرباور که گویی دشمن هموطنانشان هستند درحالی این پالس های منفی را به جامعه تزریق کردند که فوتبالیست های غیور تیم ملی ایران مردانه و دلاورانه ۹۵دقیقه با تیم مراکش جنگیدند و چندنفر مصدوم هم داشتند ازجمله امید ابراهیمی که به علت برخورد شدید توپ به قفسه سینه اش از بازی خارج شد و یا بیرانوند، دروازه شجاع تیم که برای دفاع ازدروازه ،آنچنان واکنشی ازخود نشان داد که برایش خطرآفرین بود،حالا اگر در یک چنین حال و هوایی که بازیکنان تیم مراکش برای فتح دروازه ما خودشان را به آب وآتش می زدند،یکی از بازیکنانشان در شرایط احساسی،حساب کار ازدستش خارج شد و ناخودآگاه گل به خودی زد، آیا باید آنرا غیرطبیعی بدانیم؟ آیا دردنیای فوتبال،پیش نیامده که بازیکنی گل به دروازه خودش بزند؟آیا ما باید برای این رویدادی که موارد مشابه فراوانی دارد، جوکهای حیثیتی برای خودمان بساریم و شایستگی های ورزشکارانمان را منکر شویم؟
درست است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مفسران ورزشی جهان،تیم های ملی اسپانیا و پرتقال که حریف تیم ملی ما هستند، تیم های قدر و سرشناسی می باشند که در بازیهای جهانی گذشته همیشه درصدر جدول بوده و جامهای زیادی را به کشورهایشان برده اند اما نباید فراموش کنیم که تبم های ملی کشورما هم چیزی کمتر از آنها ندارند و نباید ازکسب پیروزی نهایی مایوس باشیم.
واقعیت این است که مردم وجوانان برومند کشورمان به این پیروزی و قهرمانی درمیادین ورزشی جهانی احتیاج دارند،نمونه اش،عکس ها وکلیپ ها و خبرهایی است که نشان دهنده شور و غرور ملی پس از کسب پیروزی بر تیم مراکش منتشر گردیده است، برای بازی های دیگر هم نباید از نصرت خداوند سبحان و روحیه جنگندگی فوتبالیست های تیم ملی کشورمان مایوس باشیم.، ایران و ایرانی به یاری حضرت دوست برنده این بازی هاست،انشاالله،


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=100790

نظـــرات شمـــا