کد خبر : 110300       تاریخ : 1398/06/10 12:59:18
کارگاه حقوق رسانه با

کارگاه حقوق رسانه با "عنوان بایدها و نبایدهای خبرنگاری" درگناوه برگزار شد+عکس

پیغام: کارگاه حقوق رسانه (بایدها و نبایدهای خبرنگاری) به همت خانه سازمان های مردم نهاد گناوه و با حضور رسول سعادت نیا وکیل پایه یک دادگستری مدرس این کارگاه در شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش«پیغام»؛رسول سعادت نیا در ابتدای این کارگاه با  تعریفی،روزنامه نگاری را یک حرفه دانست و اظهار داشت: رسالت خبرنگاری و سود انگاری چهار مفهوم اصلی  است که هر روزنامه‌نگار با آن روبرو است و هیچ یک نباید قربانی دیگری شود.

وی با اشاره به  آزادی بیان در کار روزنامه نگاری افزود: اصل ۲۴ قانون اساسی اصل آزادی بیان است و طبق این اصل از  قانون، اصل بر آزادی بیان در رسانه‌هاست و نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند و تنها در جایی که قانون استثناء کرده است اجازه‌ قلم زدن و انتشار ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: طبق قانون آزادی بیان،رسانه ها تنها در دو مورد مطالبی که مخل مبانی اسلام و یا مخل حقوق عمومی باشند حق انتشار را ندارند.

وی خاطرنشان کرد:گرایش سیاسی و غیره نباید در خبرنویسی خبرنگار تاثیر بگذارد و رسانه‌ها باید واقعیات را آنگونه که هست با رعایت اصل بی طرفی بیان و منعکس کنند.

سعادت نیا یادآور شد: رسانه ها باید قانونی و پشت سر قانون قانون حرکت کنند و با حرکت پشت سر قانون هیچ مقام مسئولی حق جلوگیری از آزادی بیان قانونی آنها را نخواهد داشت.

وی گفت:مواردی ممنوع در رسانه ها از قبیل دروغ، تحریف حقیقت،شایعه پراکنی،سرقت ادبی، توهین،تعرض به حریم خصوصی افراد، تبلیغ موارد خلاف قانون و شرع  و مواردی از این قبیل جرم محسوب می شود و مجازات قانونی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110300

نظـــرات شمـــا